Die Devante de Corsage aus Diamanten wie die Flügel eines Vogels, bezieht sich auf die Griechische Mytologie in der Hermes der Götterbote einen Helm mit Flügel und Schuhe mit Flügel trug. Das naturalistisch nachgebildete wurde um 1908-09 von Chaumet, Paris gefertigt.
Das Motiv mit war während der Belle Epoque ausserordentlich populär.
Das Schmuckstück ist als Aigrette, auf einer Basis für das Haar oder als Brosche zu tragen und dadurch unendlich kombinierbar.
Als
Flügel der Begierde ist es eines der schönsten Themen der Liebe im sentimentalen Repertoire von Chaumet. Flügel haben die Eleganten und Schönen der Zeit getragen. Subtil und luftig, sie unterstreichen die Macht der Frau mit Charakter, denen die Liebe Flügel verleiht.
Versprechen von Erhabenheit, Verkörperung des Sieges, der Flügel befreit und ermöglicht (unerreichte) Höhen zu erklimmen.
Mit der
Leichtigkeit der Liebe und der Tugend zur Treue und Ruhe, gelehrt von MINERVA und MERKUR, zwei römische Gottheiten mit Flügel, priviligieren Flügel zu einem Oximoron der Liebe.
In der besten Zeit setzt Joseph Chaumet keine Grenzen für die Kreation von den Juwelen mit Flügeln.
Jetzt ist das Schmuckstück im Besitz von Caroline Prinzessin von Hannover, es heißt, die Brosche war ebenfalls ein Geschenk von Karl Lagerfeld.
The
Antique diamond eagle wings are made by Chaumet in platinum.
A motif that originated in platinum - for the thin and small lines -, the wings design became immensely popular during the early 19th century.
Hermes - the messenger of the gods was depicted wearing a winged helmet and shoes, from the greek mythology, he remainde a popuolar figure in pictural representations, right down to the nineteenth century, including a statue from 1818 by Thorvalsen.
Wings of desire....
THE MOST STRIKING MOTIF IN THE CHAUMET LEGACY OF LOVE TOKENS, THE WINGS ADORNED THE HAIR OF ELEGANT LADIES OF THE BELLE ÉPOQUE. SUBTLE AND LIGHT, THEY WERE A SIGN OF POWER, THESE PIECES WERE WORN BY LADIES OF CHARACTER, FREEING THEIR SPIRITS TO SOAR ON THE WINGS OF LOVE.
THE LOFTY HAIR ORNAMENTS SEEMED TO SCALE THE HEIGHTS OF THE IMPOSSIBLE. POWERFUL YET SUBTLE, STEEPED IN SYMBOLISM, THE MOTIF WAS INSPIRED BY THE WINGED ROMAN DEITIES MERCURY AND MINERVA VARIOUSLY SUGGESTING THE FRIVOLITY OF LOVE, THE SERENITY OF VIRTUE AND THE DUTIFUL SPOUSE, AND THE VICTORY OF LOVE OVER DESTINY, THESE FEATHERED ADORNMENTS ARE A LOVER’S OXYMORON.
IN THE BELLE EPOQUE, THE SKY WAS THE LIMIT FOR JOSEPH CHAUMET IN CREATING WING JEWELLERY. MOSTLY AIGRETTES, WHOSE WINGS WERE REMOVABLE AND COULD BE WORN AS BROOCHES, THE COMBINATIONS WERE ENDLESS. RAISED OR SUSPENDED, POINTED IN DIFFERENT DIRECTIONS AND IN VERY DIFFERENT SIZES AND STYLES, THESE FEATHERED ADORNMENTS DEFINED THEIR ERA.
Now belongs to Caroline Princess of Hannover, it's sayed it was a present from Karl Lagerfeld to his closed friend.
The Princess wore it on some events - see on top, as well as she lent it to her daughter-in-law, Beatrice Borromeo, when she married Pierre Cashiragi in 2015.
Source: History Chaumet;
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